(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Sunday, September 4, 2011

Preview Screening The Smurfs !

Hyeeeee! Assalamualaikum!

Perghh! Kemain lama baru nak update entry kan? Tapi apa de hal, The Smurfs pon baru tayang 1 September hari tu, kat seluruh Malaysia. Tapi aku dapat tengok awal seminggu dari korang semua (24 Ogos 2011). *kekening* HA HA HA ! Preview Screening ni aku dapat dari Nuffnang, alaaa hari tu kan aku ada buat entry pasal The Smurfs, so aku dapat lah sepasang tiket free tu. Teheee! Dapat sebab tak ramai join kot? HA HA HA! 

So bila aku dapat, aku ajak Kak Zarien, sebab sebelum ni dia pernah cakap, kalau dapat apa-apa tiket ajak la dia. HIHIHI. Si AkmalHilmi pon dapat. So kekonon plan la nak berbuka puasa sekali kan kat TGV KLCC sana. Alih-alih, aku dengan Kak Zarien sampai lambat. HEEE. Tak dapat join berbuka, tapi dapat la jumpa lepas tu. 

Tia, Cik Lily, PenMerah, Kak Zarien, AKU & Cik Epal. Oh ye, kameraman si Akmal. HE HE. 

HAAA. Ini lah yang terjumpa time kat KLCC hari tu. Tak sangka lak ada si Pen Merah, Cik Epal dan Cik Lily sekali. Semua ni aku dah pernah jumpa. HEE. Meriah giler kat lobby TGV tu dengan kitorang je haaa. Lagi-lagi Si Akmal la kan? Macam biasalah, mana-mana tempat pon dia kecoh. HA HA! 


HAA. Tu lah Akmal, Cik PenMerah dan Tia. 

Semua gambar ada gambar si PenMerah sebab semua guna kamera dia. HA HA! Best la HOI, sebab lama tak join event bloggers (sebab dah hilang ketegaran), so bila gather balik, rasa seronok gila, walaupun sekejap! HAHA. Kawan Bloggers antara kawan-kawan yang aku selesa sekali ^__^ 

Sedikit review The Smurfs (rating 3/5 stars) :
Menceritakan tentang sekelompok makhluk Biru, yang tinggal di alam lain. Sangat bermasyarakat. Pada satu hari, kampung mereka diserang oleh ahli sihir GarbageSmell (dibaca: Gargamel), maka mereka terus berlari mencari tempat perlindungan. Tetapi, si Clumsy terikut jalan lain dan terpaksa Papa, Brainy, Smurfette, Grouchy and Gutsy pergi menyelamatkan Clumsy, sehinggalah mereka termasuk ke dunia manusia. Gargamel dan kucingnya pon ikot sekali. Jadi, dari situ, mereka mencuba untuk kembali ke dunia mereka semula, dengan bantuan sepasang suami isteri yang secara tak sengaja terjumpa, membela dan menjaga mereka, sementara mereka mencari jalan keluar. 

HAA. Berjaya ke tidak diorang keluar dari dunia manusia ni korang kena la tengok! Still belum terlambat. Tapi apa yang aku boleh kata adalah, filem ini sangat comel dan simple! Seronok kau ketawa-ketawa. Boleh tahan sakan jugak si Tia ketawa, dok sebelah aku. HAHAHAH! 

Yang paling best, semua pon nak guna perkataan SMURFS . Contoh: I Love You = I Smurf You. LOL comel gilaaa okay? HOHO. Tak rugi pon tengok MELAINKAN korang tak suka cerita kartun/animation memang la rugi. HEH. Hari tu Rozuan kata ada nampak aku dengan Tia, tapi tak tegur pon. CISSS. 

So, have fun! ^___^ Sekian, wassalam !



Bila ada event camni la baru nak update blog, tu pon lambat. LOL 

11 comments:

  1. ye cite ni comel. lg best bile tgok dgn rakan yg comel :D

    ReplyDelete
  2. demn pye ayat kaw kan
    hahaha :p

    aku cam tak boleh bwk g majlis jek
    kahkah

    ReplyDelete
  3. ery!!! untungnya! yana x penah dapat g screening... hukhukhuk... x tengok lagi smurf sebab sibuk beraya... kikiki

    bestnya jumpa tia!! hekhekhek...

    eh, datang la raya rumah yana ek... ^^

    ReplyDelete
  4. eh, aku di mention disini... walaupun ko perli aku.. haha -r.o.z.u.a.n-

    ReplyDelete
  5. 3 je ery bagi? heheeh.


    baru tadi baca kat blog tiaaa~ ;)

    ReplyDelete
  6. the smurfff. kecik2 dulu ada games dia kat computer! :D best!

    ReplyDelete
  7. the smurf terbaek
    "i smurfing love u"
    skrip tu takleh blah. wahaha

    ReplyDelete
  8. cerianya gambar..boleh masuk Perfumes Farm Contest ni..

    ReplyDelete
  9. amBoi .. ketegaran dah hilang ae? cari r balik ketegaran 2 ..

    ReplyDelete