(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Thursday, June 25, 2009

What Am I Doing?

aku cuti sem 2 bulan. dan dalam 2 bulan ni aku mmg x keje. keje kat rumah je, sebagai PA mak aku (personal assist.) hahaha
sambil tu aku jadi babysitter jugak. semua kerja ni tak bergaji. tapi xpelah, dapat pahala tolong orang ni, lagi2 orang tua kan?

tapi sebenarnya... selain tu... aku ade buat kerja lain jugak. macam suspen je kan? kerja halal la. aku wat shopping online dari mudah.my.
die ala2 e-bay gitu lah tapi x perlu nak BID. jual la ape saje, baru or terpakai, laku jugak lah. melompat2 keriangan aku.

ni antara yang aku berjaya jual dan beli dari orang :

Beli : -

Handphone SE K770i = RM 300
Baju Comel = RM13
MC M2 2GB = RM 35

Jual : -

Handphone SE W200i = RM 200
Blouse 1 = RM 12
MC 512 MB = RM 18
Blouse 2 = RM 12

ade banyak jugak faedah jual n beli dr mudah.my ni. antaranya :
  1. kite dapat barang tu jauh lebih murah
  2. even 2nd, tapi macam my hp, bru 5months gune. dapat murah gile!
  3. senang cket, xyah nak jalan2 nak carik barang. hehe
  4. boleh nego2 lagi dengan org kite beli tu. kne pandai2 ngayat ah!
antara padahnya pulak :
  1. mungkin tertipu, bile dah masuk duit tp x send item
  2. dapat barang teruk or rosak, lagi2 bile gune pos je
langkah berjage-jage :
  1. kalo beli barang mahal2 tuh, buat cash on collection je la. means amek dr die
  2. kaji dulu barang tu ok ke x, lagi2 gadget
so, bagi aku shopping online ni 1 option la sbb mcm2 ade.

i'll keep using it. hehe

3 comments:

  1. bagus bagus. tapi aku tak yakin la ;(

    ReplyDelete
  2. aku pon..
    bid pon murah gak..
    tp tatot laa...~

    ReplyDelete
  3. yerp.. mmg aku pn mcm tu first2.
    sbb tu aku pilih ni utk beli bende murah je.
    kalo bende mahal tu, kte g jumpe org tu.
    cth aku beli hp kan, hp siap dlm warranty lg.
    dah sebulan aku gune, xde ape rugi. malah untung sbb jauh murah dr beli kt kdai.ni sme bergantung pd diri korang sendri la. aku pn x brani nak beli bende2 mahal n then post. =)

    ReplyDelete