(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Thursday, July 23, 2009

Bisnes ...

sejak dua menjak ni, aku tibe2 terlibat dengan bisnes. takdela bisnes beso, kecil2an je.
cthnye, aku meniaga & membeli dari mudah.my.
lepas tu, jadi agen kuih raya mak su aku.
tp bisnes ni takdela susah.
kuih raya, sememangnya ade org nak tempah, sempena bulan Syawal yg akan datang.
jadi, x susah nak carik customers. kawan2 aku sendiri la.
setakat ni aku dah dpt dlm lbh kurang 11 tempahan dr kawan2 aku. tu dalam masa 1 malam aku pegi membawa sampel2 yg dibeli. lepas ni mmg akan sentiasa promo, tapi tu la, sampel dah habis. nak beli lagi, takot x untung pulak aku nnt. huhu.

tu kisah lain.
ni 1 lg kisah.
aku dah ditukar ke post marketing dalam urusetia Kerjaya ni.
ya, kerja aku adalah mencari sponsor dan setakat ni gagal ! =.="
sangat penat & sangat sedih.
mgkn kerana program akan dijalankan dalam masa terdekat, jadi pihak sponsor agak susah nak consider.
duit yang ada cuma duit dr yuran pendaftaran ahli baru & jualan majalah depan bilik kami.
kredit habis je kejenye. nak claim, mcm x sampai hati pulak. sbb duit tarak lg ;(

*ya Allah, kuatkan la semangat hambaMu ini. Tabahkan la hati ku.

2 comments: