(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Tuesday, July 28, 2009

Bila Hati Rasa Rindu ...

Rindu...
Rindu...
Rindu...

terlalu byk yang aku rindukan sekarang.

aku rindu kat rumah.
aku rindu kat mak , abah.
aku rindu kat eva.

aku rindu nak tgk family mcm dulu.
aku rindu zaman kecik2 bila semua pon bahagia.
aku rindu ketawa mak , abah.
aku rindu family yang besar. yang pada weekend, semua pon ade utk gathering.
aku rindu gelak ketawa semua family ku.

kenape aku dah tak rase semua itu bile dah semakin besar?
kenape mak , abah seperti tinggal berdua sahaja?

itulah pengorbanan mak , abah ku.
terlalu byk yg mereka hadapi demi anak2.
tangisan mereka disorok, tapi aku tau hati mereka sedih & terluka.

aku tau, setiap hembusan mak,abah ku dipenuhi doa utk anak2.
tapi anak2 semua seakan-akan tidak mengerti.
sedangkan semua dah matang.
cukup akal utk berfikir.

aku cuma merasa sayu.
aku berharap aku boleh berada disisi mereka selamanya.
tapi,aku juga punya tanggungjwb.
sebagai pelajar,
insyaAllah, sebagai isteri yang mengikut kata suami.

mak , abah.
anakmu yang senyap sahaja di rumah ini, ada hasrat yang tinggi disebalik kesenyapan nya.
anakmu ini sikit tidak akan melukakan kamu.
sikit tidak akan melakukan kesilapan sama, insyaAllah.
anakmu ini tak ingin melihat air mata mu berderai kerana kecewa.

mak , abah.
setiap nafasku, setiap detik, engkau sering berada di dalam fikiran.
aku sudah cukup matang utk semua ini.
jangan pendam apa yg engkau rasa, seolah-olah menganggap aku belom matang.
walaupun aku bongsu, aku lebih matang dari mereka.
percayakan aku, mak abah.

aku sentiasa sayang dan cintakan kamu berdua.

4 comments:

  1. sob sob..touching lak tibe2..
    emm...

    ReplyDelete
  2. Ramai org kata, bila kita semakin besar, kita smeakin jauh dgn mak abah. Terutama anak lelaki. Kalau balik umah jumpa mak abah pun, bkn dorang byk ckp dgn abah dorang. Dgn mak mungkin byk sbb mak kan mmg dikenali dgn sikap penyayang dan prihatin yg bukan simbolik, tapi lahir secara zahir and terang2an.

    Eeqa pun hrp, eeqa akan sentiasa dgn mak abah eeqa sampai besar. Wlpun menggalas byk tanggungjwb bile da bsr nnt, tp mak abah tetap diutamakan :)

    ReplyDelete
  3. heh.tbe2 touching.tah nape.
    tu laa.insyaAllah, akak akan stay dgn dorg. sbb akak kan bongsu. :)

    ReplyDelete