(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Sunday, July 4, 2010

Jangan Jadi Follower Tidur.

hye. salam Ahad.
786 followers dalam setahun. HAHAHA.
tak maju langsung!
ape pentingnya Followers? topik ni banyak bloggers ada buat. bagi aku, pentingnya Followers itu, bila die following kita DENGAN IKHLAS, maka dia akan alert dengan entry kita, dan mungkin akan komen di entry kita. aku sangat suka followers yang begini, dan selalunya followers begini, aku pun akan follow blog dia. 
sekarang ni aku tengah Manage blog yang aku follow. ada sesetengah blog yang aku akan UNfollow atas sebab-sebab tertentu. malas la aku nak cerita kenapa. kang tak pepasal kene sound free dari korang. kah kah kah!! 
tapi aku nak mintak la, TOLONG JANGAN JADI FOLLOWER TIDUR! kenapa kau follow blog tu kalau langsung kau tak tunjukkan minat dan support terhadap blog itu? ohhh silent readers kot? maybe! tapi bagi aku, biar lah kita tunjukkan yang kita minat dan support blog itu, insya Allah korang tak rugi pape. bukan pada blog aku je, tapi pada semua blog yang korang follow. 
memang aku tak pernah paksa siapa pun jadi followers blog aku. (terima kasih to all followers) tapi kan lagi best, kalau korang make friend dengan aku. saling support. 
aku ni jenis kalau aku follow sesuatu blog tu, insyaAllah aku takkan miss die punye entry. kalau tak semua entry aku komen pon, ade jugak aku tinggalkan komen supaya tuan blog tau, aku bukan follower tidor. bila aku lama tak online pun, aku akan cuba jejak balik blog blog yang aku follow untuk tau updates. 
di kesempatan ni, aku nak mintak maaf awal-awal pada blog yang bakal aku UNfollow (mungkin korang tak akan perasan. heh heh), mintak maaf jugak sebab banyak entry aku tak terterjah sebab internet rumah aku sangat cipot cedot. huhuhu~ last but not least; lagi sekali, jangan jadi follower tidor. sekian ~



aku lupa besday blog aku ; 24 JUN.
hepy belated besday my blog!
hope blog ni akan terus maju . yayyy!

68 comments:

  1. jadi followers macam aku boleh tak?? hahah :D
    tak masal aku puji diri sendiri. erkkk tersenyum

    ReplyDelete
  2. aku nie kuat tido walau aku bukan follower tido ekeke

    ReplyDelete
  3. besday blog kamu besday yen =) hehehhe neway hepy belated besday blog

    ReplyDelete
  4. Huda Luna Tak Login Sebab nak Bersiap Balik PahangJuly 4, 2010 at 1:25 PM

    aku follower tido tak?
    krohh krohh krohh

    ReplyDelete
  5. hahaha..terus bukak nie..tgk tjuk entri ery..hhahaha...wan bukan follower tido tp follower PC lembat..hehhe..skang je bru ade lappy..hehehe

    ReplyDelete
  6. entry yang bagus bagi orang ys sll ikut tapi xambil manfaat daripada orang yg sll memberi manfaat kepada org lain. entry yg bgus untuk pkembangan intelektual ummah.:) SYukran atas pkongsian.heee

    ReplyDelete
  7. 786 followers setahun..okla tu..blog aku berusia 2 tahun lebih, baru 283..hehe

    ReplyDelete
  8. wahh...
    itu nama saya tuh...
    (tetiba perasan)

    ReplyDelete
  9. sy tak tdo. cuma biasa lah. kdg2 terpingsan kejap. haha.

    ReplyDelete
  10. betol2...
    wadud sokong.. :p
    ntah sape la yang kene reject kali nieh..
    tengok2 wadud.. waaaaa

    ReplyDelete
  11. kalau dah time die nak tdo..nak wat mcm mane 2?..hahah

    ReplyDelete
  12. argghh............





    pppppprrrrruuuuuuttttttttt

    ReplyDelete
  13. tol tol tol..sye sokong..hahhaa

    ReplyDelete
  14. haha. yela..unfollow la. aku redha. peh! /;D

    weh. aku jumpe klon ko kt kolej baru aku. haha

    ReplyDelete
  15. lilek ery lilek .
    heheh xD

    jadi, jom tuka prinsip mcm aku .
    utamakan komen dari followers .
    hehe xD

    go ery go ! ;)

    ReplyDelete
  16. mungkin aplikasi follow tu perlu dibuang dan diganti dengan aplikasi yng lebih releven kut sebb follow mollow ni dah jadi mcm benda main2

    Perhitungan Si Kacak dan Wanita Gorjes

    ReplyDelete
  17. aku pun tgh usaha jejak blik blog2 yg dulu ak slalu contact sbb lps je cuti dulu ak x aktif.
    skrg mmg tgh terkedek2 nak bce entry. lg2 musim bola ni. hehe

    ReplyDelete
  18. erk kdg2 sy baca tp tak tau nk komen pe hehe

    ReplyDelete
  19. yes.iena setuju dgn ery.x suka dgn perkataan i follow u,u follow me back.aduyai.nmpak sgt x ikhlas.iena suka jd silent reader je skrg.hehehe.

    ReplyDelete
  20. cam marah je bunyi nyer.. hehe.. tp ada betul jugak apa yg awk sampai kan.. :D

    my recent post:
    jom belajar bahasa jawa

    ReplyDelete
  21. aha.. tu sangat betul.. kadang2 tgk follower punye banyak, tp komen takde.. tapi besday blog lbey krang lah. hee

    ReplyDelete
  22. haha lek lek.. entri cam marah je hehehe.. :P

    ReplyDelete
  23. @Nur Su'aidah
    haha bagus.
    aku ske follower cam ko :D

    ReplyDelete
  24. @.: Yen Dam0nツ:.
    hahaha
    yeke? hepy belated besday utk kamu

    ReplyDelete
  25. @nur hidayah isa
    ni mgkn sbb aku de wat contest ari tu.uhuhuh

    ReplyDelete
  26. @I n n z
    hahaha mmg pon.
    tp tgk follower ramai x komen, x bes la.gugugu

    ReplyDelete
  27. hehehehe mel nie follower ngantok boleh kot ... kejap ada .kejap takda huhu

    ReplyDelete
  28. pestime dgr follower tdo ni..hehe..xdak guna jgk kn ramai follower hanya kt wdget tu..tp yg selalu msk 10% je drpada seramai tu..keke

    tp x semestinya dorang x komen tu dorang x msk cni dan x bace.ramai jgk suke jenis silent reader..:)

    ReplyDelete
  29. @azizan4444
    hahaha tau2. ery pon de cakap dlm tu. tp x best la cmtu. huhuh

    ReplyDelete
  30. betul..
    tapi kadang2 ada juga followers yang mmg dah tak aktif blogging kot.
    tu yang jadi tidur tu..

    ReplyDelete
  31. rajinnya kamu unfollow.. wakaka.. aku da tak larat nk unfollow.. heee

    ReplyDelete
  32. Betul2!!!.. aku pun setuju giler lah apa yg ko ckp tu.. yanng byk aku tgk sekarang.. Followers beribu tapi komen ada lah dlm 10-15 je.. berbeza giler!! So follow biarlah ikhlas.. :)

    ReplyDelete
  33. @noor afzanmaybe, tp dlm 800 ni xkan la majoriti yg cmtu?huhu

    ReplyDelete
  34. @Jard The Great
    sebab sesetengah tu rase cam semak .opsss.hahaha

    ReplyDelete
  35. dah bangun dah...terimakasih atas peringatan.

    ReplyDelete
  36. betul kita tak suka org jadi follower tdor...tapi ada diantara mereka suka membaca tapi malas nak bagi komen...kan, kan

    mungkin lebih suka jadi silent reader

    ReplyDelete
  37. aku rasanya baru follow blog ko dlm dua tiga lepas.. :) sila jangan delete aku. :P

    ReplyDelete
  38. @mijie
    yup. ade mention dalam entry tu, tp x best la semua mcm tu.uhuhu

    ReplyDelete
  39. @Hapiz Rahman
    erkk bukan delete follower lah, mane boleh delete. kalo boleh best gak. ahahaha

    ReplyDelete
  40. wow so many followers.. cool =)

    ReplyDelete
  41. @kenwooi
    ramai pun tak guna kalau semua tido je.huhuhu

    ReplyDelete
  42. kalau tak tidur..nanti follower tu mati keletihan plak, kesian nak jelajah bnyk2 blog.
    haha~

    ReplyDelete
  43. tak berapa rajin folow2 tu..
    tapi kalau blog tu menarik minat akan mem'follow' tanpa guna google connect, facebook friends dan benda2 seantero dengannya.

    ReplyDelete
  44. ntah aku pom x amik kisah sangat pasal follower ni...sb kebyakan mereka yg suka follow sesuatu blog ni untuk di follow balik jer..tp sesetgh jer...aku kalau aku follow sesebuah blog 2 aku akan sentiasa check dashboard utk cari entry yg best..

    ReplyDelete
  45. biar a aku nk ckp delete.. comey ape.. :P

    ReplyDelete
  46. Blog saya ramai follower tapi tak ada comment. Saya rasa mereka tidak tidur. Ramai yang follow untuk iklankan blog mereka. Saya tidak kisah apa tujuan sebenar mereka follow & tak kecewa jika tiada komen.

    ReplyDelete
  47. Saya sudah STOP FOLLOWING THIS SITE. Bye

    ReplyDelete
  48. dats y aku akan follow belog mane2 yg aku btol2 nk follow & aku tak paksa dorang follow balik
    tak ske jadi follower tido neh
    hee ;)

    ReplyDelete
  49. @Lenggang Kangkung
    iklan blog? ohh ni bukan syarikat pengiklanan. hehe
    ohhh da stop follow? xpe2.lalala

    ReplyDelete
  50. Sorry ery. kadang-kadang i tertidur gak sbb brodben lembap. sori ye. :(

    ReplyDelete
  51. aku takde folowers pun.. rilek je.. haha

    ReplyDelete