(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Saturday, August 21, 2010

Gebu a.k.a Dibu Hilang ! ='(

hye. salam Sabtu.
okay. sentap dah habis. dah habis lama dah. tapi malas mau update entry baru. macam baru tau gwa malas update kan? haha! di bulan puasa ni, banyakkan bersabar je la. sentap lama-lama buat sakit hati sendiri je. tak gitu? so baik toksah dok sentap lama lama sangat. teeeheeeee.

ohh. hari ni gwa balik rumah. biasalah weekend kan? mesti nak balik rumah. buat siapa yang belum tahu, rumah gwa dekat Sri Kembangan, dalam 20 minit je dari UKM Bangi, tempat gwa belajar. sungguh ramai yang jeles bila gwa asyik balik. aisehhh jangan la jeles. sape suruh korang study jauh-jauh? hikhik! 

balek-balek je macam biase, p tengok anak kuceng. tengah dok tengok, tiba tiba mak gwa bagi tau,
sekor dah hilang. yang GEBU tu.
ni la Gebu. anak buah gwa sebut "Dibu"
warghhh! gwa menjerit kesedihan. lu taw Gebu adalah anak kucing faveret gwa? (gwa memang pilih kasih) Gebu juga faveret anak buah gwa. faveret kawan gwa, Annis dan Ily. alih-alih Gebu hilang. gwa rasa nak menanges! (okay, gwa tipu) tapi gwa berasa sangat terkilan. dan gwa syak, ada orang culik, sebab Gebu kan gebu, comel, mesti budak2 sebelah rumah ni culik. cisss! suka hati gwa je tuduh orang. astaga~ takda sapa perlu disalahkan. kami pon bela biar berkeliaran luar rumah aje. so possibility untuk hilang memang tinggi. tak larat beb nak jaga beria-ia 12 ekor! hilang sekor, masih ada 7 ekor. setiap kali gwa keluar melayan mereka, gwa akan bilang 1,2,3,4,5,6,7. dulu 8 T_____T dulu hilang serentak 4-4 ekor, tapi ni sekor je hilang. memang gwa pelik bin ajaib bin misteri. 

sekarang jugak tengah musim anak-anak kucing gwa kena sakit mata yang berpunca dari Mama Popok. tapi setelah diberi ubat, Alhamdulillah, masing masing beransur sihat. tapi sebenarnya bila tengok kucing gwa sakit, gwa rasa bersalah jugak. yela, seolah olah gwa sekeluarga tak jaga dengan baik T________T tapi gwa sekeluarga memangla tak dapat nak bagi layanan terbaik untuk anak2 ni sebab terlalu ramai. gwa harap, di akhirat nanti, kucing kucing yang gwa sekeluarga pernah bela, ingat pada kami. InsyaAllah.



sumpah tak sesuai aku gune "gwa, lu ".
hahahahaha!
rase cam buang tebiat >___< 

57 comments:

  1. kuang2..gwa rasa nak gelak je bila baca entri lu..haha...

    ape daa..pelik je tiba2 guna 'gwa lu'.ingat samseng mana tadi..kih3...

    ha,sekor je ilang..tak byk..hehe

    ReplyDelete
  2. mmg buang tebiat guna gwa lu beb..haha..sian ko ery..kucing kan kuat ingatan.kalo dia kua bersiar2 nnt dia balik la.kalo kena curik tu doa je la dia dipulangkan balik.tak baik mencuri.sape suh ko jaga dia kasi cantik sgt.kan org dah suka.aku pon suka.tapi aku tak curi.hehehe.

    ReplyDelete
  3. pergilah makan coco crunch. insyaALLAH kucing tue datang balik ;)

    ReplyDelete
  4. seorang pencinta kucing yang tegar...
    hehehe...

    ReplyDelete
  5. aku culik
    kalo nk balik
    bg tebusan
    hahaha

    ReplyDelete
  6. hahaha... sumpah tak sesuai lu guna gwa... har har har

    alaa... banyak sangat kot? hehe tapi sayang r hilang sekor.... nanti dia datang blik kot? hehe tengok r kang... wahaa!

    ReplyDelete
  7. mmg chumel jugak lah kucing ni. hehehehe. gwe pun slalu org jeles sbb slalu balik rumah. sape suruh mintak U h=jauh2 kan. kihkihkih!

    ReplyDelete
  8. oh my. i lost my cat before. early this year. 4 bulan untuk recover kesedihan. :(

    ReplyDelete
  9. huwaa.. gua nk ank kucing gua 2..

    ReplyDelete
  10. geli la kak ery guna gua lu.
    hahaah

    btw, zida pun akan rasa kehilangan kalau salah sekor kucing hilang. lagi2 kalau yang paling comel dan paling sayang. huk3 T____T

    takpe. kang dia datang balik la kang ;)

    ReplyDelete
  11. alololo..cian ko..aku harap cepat dapat lar jmpe balik yek

    ReplyDelete
  12. InsyaAllah Kucing itu ingat dekat lu der :)

    http://prof-hariz.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. boleh hilng plak...banyak kes hilang kucing tap x de sape nak lapor..hahaaa

    ReplyDelete
  14. comelnya gebu...
    harap2 dia cepat balik...:)

    p/s:still looking for kitten to be adopted..ngeh2~~~ saya gila kucing juga..>__<

    ReplyDelete
  15. bagus2. berbakti dan bermesra dgn kucing. gua xleh nak main dgn kucing sgt, gua lelah..huhu

    semoga debu kembali ke pangkuan lu satu hari nanti :)

    ReplyDelete
  16. ala..hilang ke?? i klu sekor ilang 2 yg datang.. u nk 1??

    ReplyDelete
  17. cainnya
    xper
    tggu je pagi raya
    dia smpi punya

    ReplyDelete
  18. eh, ni macam kucing yang aku langgar lari arituh jer. =P

    ReplyDelete
  19. @Amir Izzat
    ahahaha samseng cun :P

    sekor je tp kesayangan.huhuhu

    ReplyDelete
  20. @Azuan
    hahaha
    kalo lapor mcm polis nak layan?

    ReplyDelete
  21. @Linglung
    alahaii
    kesian

    tp kdg2 gua bersin2 gak.huhuh

    ReplyDelete
  22. @YobSumo
    memang comel pon
    huhuhuh

    kehkehkeh taw xpa. jgn jeles ;)

    ReplyDelete
  23. ak rs kucing ko lari umah..sbb xthn kena maki ngan kucing2 lain yg jeles sbb ko pilih kasih! seyes! hahaha

    ReplyDelete
  24. rumah i dekat tapi selalu tak dapat masa nak balik =='

    ReplyDelete
  25. adoi.. ke mana la hilangnya gebu tu. kalau orang ambik pelihara elok2 ok lagi kan.. tp klu dia keluar takde arah tujuan tu yg parah..

    ReplyDelete
  26. AKU TAK RETI LAA KUCING2 NIH :)
    KAU NAK APE JE WEI DARI SINI..

    ReplyDelete
  27. saje ko ngada guna "gwa,lu" kan?

    haha~

    okey2 moga brjumpa kmbali ngan gebu ko.

    ReplyDelete
  28. cool what guna wa , lu ?

    HAHA

    ReplyDelete
  29. @Nudi
    cool mmg cool
    tp x sesuai dengan orgnye la
    hahahaha

    ReplyDelete
  30. xmo gtu? tp gtu la keadaannya..haha

    ReplyDelete
  31. pehh gila banyak kucing..minta sekor...hehehe...

    ReplyDelete
  32. gua rse lu mmg cool habis la!!heeheh..-_-

    ReplyDelete
  33. dibu ilang ek..dah buat report polis belum nih? ada org kidnap kot..ada sesapa call mntk duit tebusan x?:-p

    ReplyDelete
  34. dulu ada jugak anak kuching dalam 2-3 ekor kat umah di kpg. Hilang gak..

    sbb orang lain curik. terlalu comel konon.. huhuhu...

    ReplyDelete
  35. ooo..gebunya dibu..
    huhu~

    takpelah..
    ada hikmah tuh..
    mana tahu nak ganti dengan yang laaggiiii gebu.
    =)

    ReplyDelete
  36. Gebu merajuk kot.
    kurang kasih sayang mungkin,anak sis sudah terlalu ramai
    haha

    ReplyDelete
  37. @~ ReD ~
    hahahaha
    dok sangkar kompem x hilang
    tp dok lua hilang =____=

    ReplyDelete
  38. @syahira ariff
    kurang kasih sayang?
    beliau lah faveret ok
    hohoho

    ReplyDelete
  39. skang kan musim mngawan. dy tgh crik jodoh kot.. wakaka. men2 jew.

    ReplyDelete
  40. erm.. best ke bela kucing nie..? =)

    ReplyDelete