(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Tuesday, August 24, 2010

Kenapa Diriku Begitu Digilai Lelaki?

oh. hye. salam Selasa.
kalau dalam entry lepas, aku gune "gwa, lu". kali ni aku kan bersikap lebih skema iaitu penggunaan "saya, anda". okay, sebelum ape-ape sila gelak guling-guling dulu. sebab dalam entry ni anda akan merasakan bahawa tuan blog ini sangatlah sopan. wahahahahaha!
Kenapa diriku begitu digilai lelaki?
ataupun
Kenapa dia tu begitu digilai lelaki?
persoalan pertama tu diutarakan oleh seorang gadis biasa sahaja. dan persoalan kedua dipersoalkan oleh orang lain atau orang umum. agak-agak anda pernah tak mengalami situasi di atas? tak kiralah, anda sendiri atau mengata tentang orang lain. 

anda pernah tak melihat seorang perempuan yang luarannya biasa sahaja, gayanya pun biasa sahaja, tapi begitu ramai peminat lelaki? kalau yang cantik2 dan hot2 tu macam aku, tak payah cerita lah kan, memangla ramai peminat. memang akan ada je yang mengorat, tak kira lah apa status anda sekali pon. ini cerita tentang gadis biasa sahaja, tetapi begitu istimewa di mata lelaki. saya pun tak pasti apa yang begitu digilai lelaki itu, tapi bila difikir-fikir mungkin kerana budi bahasa gadis itu dan cara percakapan. lelaki lebih mudah tergoda pada perempuan yang cara percakapannya lembut dan berbudi kan? sebab selalunya perempuan begini, baik perangai. SELALUNYA lah ;) 

tapi kena berjaga-jaga juga dengan perempuan macam ini. selalunya gemar melayan lelaki, walaupun sudah berpunya. mungkin kerana personaliti yang lembut dan baik hati tu lah yang buat perempuan begini melayan semua lelaki, walaupun tahu lelaki itu sedang mengorat beliau. biasanya lelaki yang suka perempuan begini jenis yang setia dan sangat susah nak melupakan perempuan ini selepas layanan baik yang diterima. jadi berjaga-jaga lah dengan jenis perempuan dan lelaki begini ;) entry ini hanya entry persoalan, saya tak tahu nak menghuraikan panjang lebar tentang isu ini. 

tiba-tiba terasa nak tanya anda semua, 
betul ke saham seorang perempuan tu meningkat bila dia sudah berpunya? 
(terfikir sejenak)



sudah tiada perasaan lagi. 

74 comments:

  1. apa yang meningkat tu ery?..persoalan hangat ni..

    ReplyDelete
  2. tak kot..saham naik bila dah janda..ahaks..yeke?

    ReplyDelete
  3. soklan last sekali~

    celah mne? kalau pompuan tuh dah kapel~ lelaki2 yang tau tentang kewarasan akal memang takkan ade perasaan ler....

    orang cakap "yang dah kawen tuh pun cerai"

    aq jawab "macam takde bunga lain lak, taman bunga berlambak2, takyah nak cantas bunga yang ada kumbang"

    ReplyDelete
  4. mesti perempuan yang pandai berkata2 tu pandai ambik hati lelaki kan? pastu cakap benda baik2 je. kalau dah suka melayan, lelaki rasa diberi perhatian kot.laki tak suka kot perempuan diam2 je.bosan.kan?sian perempuan bosan tu.

    ReplyDelete
  5. bukan kalau dah berpunya, saham jatuh ker? huhuhu

    ReplyDelete
  6. KALAU PEREMPuan tu tak main saham, memang tkkan meningkat

    =blur=

    ReplyDelete
  7. betul.
    biasanya perempuan yang 'biasa' yang digilai lelaki memang kuat melayan.
    hahaha

    tapi kalau saya lelaki, tapi bukan sahaja digilai oleh perempuan tetapi oleh lelaki juga, macam mana pulak?
    geli pulak.
    waahahahahahahaha

    ReplyDelete
  8. tak kacau gf orang.. buang masa ja.. hahha..

    ReplyDelete
  9. Situasi 1

    Saya seorang lelaki yang ego, ingin menawan hati seorang wanita yang cantik paras rupa serta beperwatakan murni. Namun wanita itu sudah dimiliki. Adakah peluang untuk saya menawan hatinya terbuka? Apakah tindakan saya itu wajar?

    Situasi 2

    Saya sememangnya seorang yang mudah mesra dengan sesiapa sahaja baik lelaki mahupun wanita. Ada seorang wanita yang tidaklah begitu cantik paras rupanya namun keperibadiannya amat disenangi. Dalam waktu yang sama, ada seorang lagi wanita yang cantik parasnya tetapi sikapnya kurang menyenangkan. Kedua-dua mereka masih belum berpunya. Bagaimana saya mampu memilih?

    Jangan pening :

    Saya yakin, anda melihat sifat lelaki itu dari sudut anda. Tidak semua lelaki akan memilih paras rupa sebagai tali pengukur. Keegoaan lelaki sebenarnya amat membantu dalam memilih teman. Ada golongan lelaki yang lebih memandang aspek rohaniah. Dalam soal ini, kita tidak boleh mentaksirkan kebarangkaliannya. Sebagai lelaki saya amat menghormati hubungan rakan2 wanita saya. Ini bermakna saya tidak akan cuba untuk memutuskan hubungan yang dibina oleh mereka walaupun pada zahirnya dapat dilihat seperti saya meminatinya.

    ReplyDelete
  10. bagi aku laki ke pompuan ke, sama je.
    jom aku bagi kau pilih.

    kita tolak tepi baik ke, tak baik ke dia tu, tolak tepi.

    antara hensem dan tak hensem? mana kau pilih?

    aku boleh konfem jawapan kau apa ;)

    ReplyDelete
  11. yang penting lelaki memang cepat cair tgk perempuan lembut-lembut ni..lagi2 yang manja lepas tu kurang melawan, muka tunduk bawah je.! (memang jadi idaman) hehe.
    *kak, kimie follow akak.

    ReplyDelete
  12. tgk luaran semua cantik anggun sopan merdu... da lama kenal rapat semua opposite(bg yg bepura2)

    ReplyDelete
  13. Ery..
    haa..
    ala..
    sebenarnya kalau perempuan itu digilai sebab suka sangat melayan lelaki.

    pompuan cantik cun kalau yang jenis tak layan, tak de juga digilai kan.
    macam I..(terlebih sudahhh..ekekeke~)
    --> gurau je tahu..I tak cun pun..agagaga~

    ReplyDelete
  14. perempuan dah berpunya ni kdg2 suka uji saham kot, interframe di tgh2 khalayak lelaki supaya kewujudan dieorg tu disedari....thats y meningkat tu saham..

    ReplyDelete
  15. haha ! klo da bpnye saham turun lorh..

    ReplyDelete
  16. aku rasa ada benarnya juga apa yg ery cakap tu terutama sekali bab selalu melayan lelaki walaupun sudah berpunya.

    kalau kita kenal dulu lelaki² tu sebelum couple, patut ke kita buat donno je kat dorang.

    errkkk

    Entry terbaru dari Hazzy,
    The Expandables; hero-hero veteran yang tak kurang hebatnya.

    ReplyDelete
  17. perempuan kalau dah berpunya.. rasanya saham jatuh merundum..

    tapi lain plak lelaki.. bila berpunya saham makin meningkat.. ahaks..

    ReplyDelete
  18. ery..
    wena nie berbudi bahasa & lemah-lembut..
    xde plak org suka..
    nampak sgt laa tak laku..
    muahahahaa~

    ReplyDelete
  19. red sangat mengilai ery.. haha.. statment hot ni.. jgn approve.. kasi delet.. hehe

    ReplyDelete
  20. shm naik klu da b'punya 2.. mcm nak kne stuju je..hehe..

    ReplyDelete
  21. betol2. pompuan lembut2 je yg laki2 pndang. hahaha. seb bek dea xpenah satu tmpat blajar. kalo x, mahu kene tinggal. fuhhh -_-"

    ery, bek kte jd diri sndrik. kan? kan? ;p

    ReplyDelete
  22. biasanya lelaki yang pintar akan pilih perempuan yang baik, yg leh jadi ibu untuk anak2nya.. kalau yg baik tu cantik alhamdulillahlah.. tp kalau suh pilih antr yg cantik tetapi akhlak buruk, majoriti lelaki akn pilih yg x brp nk cantik tp akhlak baik.. kalau pilih yg akhlak buruk, maybe ade smtg kat lelaki tu.. smda die hanya pandang kecantikan semata ataupun die mmg ingin mendidik wanita tersebut tuk menjadi lebih berakhlak.

    ReplyDelete
  23. rasa macam dah komen pagi tadi.
    asal tak kuar yer?

    ReplyDelete
  24. erm bg sy lah kan.. sume org der definisi cntik tuh sndiri mgkn bg kiter biasa tp bg org tuh cntik.. hurm gituh laa.. even tolak tepi baik xbaik pn.. pandangan mata setiap individu tuh xsama.. tmbah lak lau nilai perangai ofkos nk yg baik.. tp baik diluar xsemesti baik didalam.. sal gurl tuh ramai peminat lak.. mgkin tuh sumer dh masuk dlm segmen hidup dia.. mmg dh tertulis mcm tuh.. dh org yg minat dia xkan dia nk mtk org minat dia lak.. mybe la.. or jgk dia mmg jenis suka melayan.. tp better yg xder peminat sbb nnt senang nk pilih.. yg ramai peminat ni bukan best sgt pon sbnrnyer asenyer.. lg susah nk pilih n wat keputusan.. kang der lak yg smp dendam2 sbb xpilih diorang kang naya tuh.. sal saham tuh.. sy ase lau gurl tuh dh der bf saham dia naik dikalangan gurl jer lah.. lau boy lak if dia dh tahu gurl tuh dh der bf wtpe kco ag.. so xconsider saham naik.. ahahaha pnjg lak sy komen...

    ReplyDelete
  25. betul..betul...betul..tapi pandai2la tepis segala anasir2 dan para pengorat tegar tu.. :)

    ReplyDelete
  26. macam2 ada sekarang ni awak
    hehe pelik2 pun ada
    tu pasal saya pun tak tau nak komen apa...
    ntah2 dia guna pelaris kot keh keh keh

    Entri terbaru: Panel baru CommentLuv yang lawa

    ReplyDelete
  27. kalau pompuan tu luarannya biasa...namun masih digilai...tentunya ada aura dalaman yg membuak kluar.huhu.personalitunya menarik.pandaai berkata2.pandai bawa diri.bijak.hati mulia.dan lain2.

    ReplyDelete
  28. aku rasa perempuan single yang cantik

    ReplyDelete
  29. komen yus telah membuat aku tersentak..siapakah wanita yang diminatinya?kena korekkkk..haha..

    oh btw..aku banyak jumpa pompuan camni...digilai ramai...jeles seh sebab aku tak digilai sapa2..kehkeh..apa rahsia ery?

    yang ayat last tu..apa yang tiada perasaan tu?pelikkk...

    ReplyDelete
  30. @kaizen shinobi
    wahahaha
    tu pendapat ko
    pendapat org lain, lain pulak kan? :)

    ReplyDelete
  31. @Kech Hidayah
    apesal ayat ko mcm sedeh je kech?
    haruuu aku
    huhuhu

    ReplyDelete
  32. @nur hidayah isa
    tak jugak lah
    kdg2 aku tgk, mase single, xde org beria ngorat pon
    tp bile dah couple, tibe2 je ramai ngorat
    ohohoo

    ReplyDelete
  33. @Arief Arf
    uihh
    statement anda mmg menggelikan
    hahahahah

    ReplyDelete
  34. @khai
    kalo dah tau, x perlu la aku jwb
    kan?hhohoo

    ReplyDelete
  35. @Kimie Hashim
    hohohoho
    begitu yaa
    okay
    hehehe

    oh thanx folo ;)

    ReplyDelete
  36. @noor afzan
    hahahahaha

    xleh layan
    nnt ncik tunang marah
    hihihi

    ReplyDelete
  37. @RedBoy
    cis paparazzi ni
    suke buat statement bukan2
    ohohoho

    ReplyDelete
  38. @Ct DJa
    wahahahahah

    adakah ko depan si dea sungguh lain?
    :p

    ReplyDelete
  39. @Syafrizal
    hahahaha
    mcm 1st time je bro xtau nak komen ape :P

    ReplyDelete
  40. @violetless
    ko ingat aku x jeles tgk pompuan gini?
    hhahaha jeles kot!

    errr aku la takde perasaan
    hehehehe

    ReplyDelete
  41. @NUNU EERA
    ehem2
    adakah ada jejaka lain sdg mengurat anda? marah ncik jmr nnt
    hheheh

    ReplyDelete
  42. @YuSeNzE - KniGhT

    yuss... cara ko bertanya neyh kan.. mcm yg ade kat majalah2 je.. ruangan anda tanya ustaz jawab.. hahaha...

    yus ke ko da biase tanya2 kat majalah2 neyh? hikhikhik

    ReplyDelete
  43. yeke..klu dah berpunya saham naik..
    cam tak betul je statement tue..

    kalu janda mungkin betul..hahaa

    ReplyDelete
  44. @Encik Psychopath
    hahaha
    ade org menaik taw saham die time da start coupling

    ReplyDelete
  45. maybe masa awal2 berpunya tu saham meningkat la kot, tp klau da lama2 tu maybe jatuh merundum..hehe

    p/s: kadang2 heran ngan org pmpn yg suka lelaki ensem tp sombong & ego..kahkah

    ReplyDelete
  46. @mello
    sebab hensem mengatasi segalanya
    hohoho

    ReplyDelete
  47. masih ingat kamu la wahai si lapink. roflt!

    haha..kenapa? malas nak jawab. sebab aku lain. perempuan yang menggilai aku. =,=

    ReplyDelete
  48. saham jatuh la kalo dia dah berpunya :P hehehehe

    ReplyDelete
  49. hurmm..kat point kau sudah berpunya makin hot tu..aku setuju rasanya..memang orang suka merosakkan kebahagian orang atau memang jenis perangai tak reti hormat orang??alasan sedangkan dah kawin boleh cerai..ehh..nonsence lah..

    p/s:jemput ke blog aku yang baru ery..masih kosong,dalam proses permulaan semula..minta sokongan bersama yup.

    ReplyDelete
  50. @Sendra
    hhahaha ade jugakla betolnye
    kankan?

    ReplyDelete
  51. sebenarnya semuanya terletak pada hati. setuju tak?

    hehe

    ReplyDelete
  52. kdg2 bile dah rase berpunya..gatai die lbeh sikit dari dlu..

    ReplyDelete
  53. fuhyooo... byk la org komen sini..

    ReplyDelete
  54. @Hamzah Ian
    ko ni..
    komen x kene ngan tajuk la
    huhuhu

    ReplyDelete
  55. ok. gua mmg suka gadis lemah lembut. ok. gua tak rasa pulak saham gadis yg dah berpunya tu naik. sbb..entah..gua pun xtau kenapa..gua rasa sama je

    ReplyDelete
  56. bukan saham lelaki yg dah berpunya (suami orang) lagi naik ke? haha..

    ReplyDelete
  57. @Linglung
    lu mesti tak suka gwa kan?
    gwa ganas
    hahahaha

    ReplyDelete
  58. ntah laa..
    no comment..
    sbb tak pernah macam tu..

    liez single atau taken,
    same je..
    tak de siapa nak ngorat..
    saham tak pernah naik2..
    hahaha..

    ReplyDelete
  59. @AMOI KUSUT

    aihh
    tipu la liez
    bukan main comel camni, takkan takde yang nak ngorat
    hooo
    tipu2 :P

    ReplyDelete
  60. @Ery Farieha


    liez tak comel laa..
    tapi comot..
    hehehe..

    ery lg cute..
    t'ign nak pakai shawl cam ery, tapi muke ku bulat mcm pinggan..
    hehehe,,

    ReplyDelete