(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Wednesday, October 13, 2010

Tak Sangka.

hye. salam Rabu.
entry ni mungkin akan sedikit menyakiti seseorang. saya mintak maaf awal-awal pada awak. saya pernah cerita dekat awak kan, saya susah nak lupakan ex saya yang sorang ni ? jadi, saya harap awak tak kecik hati dengan entry kali ini. ini cuma luahan perasaan saya.

cool pic nih
semalam, aku dapat 2 berita yang buat aku rasa macam hilang nafas sekejap. aku ada hantar soalan formspring dekat kawan-kawan FS aku. 2 soalan tu lah yang terkena pada aku semalam. tapi hari ni aku nak cerita 1 je. 

about my ex. 

dulu, pada 11 Januari 2010, aku break dengan dia sebab dia tak dapat bagi komitmen dekat aku. konon macam busy sangat lah sampai tak dapat mesej and call dalam seminggu. sounds crazy kan? kau tahan ke tak dapat contact bf kau seminggu? kalau sehari, tak kisah. dan masa dia mintak break, aku redha kan aje walaupun aku sayang dia sangat. dalam hati masih berharap, if 1 day dia dah bersedia dengan komitmen, dia akan balik pada aku. bayangkan betapa sayangnya aku kat dia, sampai macam gitu sekali, buta sekejap. 

semalam, aku stalk page Facebook dia (oh kantoi). dan tengok status "In A Relationship with ______". menggigil sekejap aku, then terus stalk page awek die pulak. budak Shah Alam jugak, sebaya aku. oh ye ex aku tu study Shah Alam. so dekat je la mereka. sebelum-sebelum ni aku ada tulis kat wall dia (sebelum tau dia dah couple), tapi nampaknya wall aku tu tak dilayan. wall orang lain die reply je. agak terasa di situ ye =____= tak tau la sebab apa kan dia tak reply. malas nak buat andaian sendiri. 

kenapa aku masih ada perasaan dekat dia? aku sendiri tak tau. agak bodoh bunyinya. walaupun aku cuba bersama dengan lelaki lain, tapi perasaan aku dekat dia lebih kuat. mungkin juga kerana skandal aku dulu buat dia terasa nak membawa haluan sendiri and find someone else. sekarang aku cuba untuk move on tanpa fikirkan dia. tapi kitorang pernah berjanji untuk terus berkawan. ya boleh, tapi take time sikit lah nak terima kenyataan ni. bayangkan lah, gambar dia dalam handphone dan laptop, aku baru delete tadi =____=" 

sekarang aku mencuba hidup dengan ehemehem aku. ada orang kata, tak guna sayang orang yang dulu tak pernah hargai kita. betol juga. aku harap aku boleh sayang ehemehem aku lebih dari aku sayang ex aku. masa menentukan segalanya. aku harap ehemehem cepat sembuh dan jaga diri ya. saya jauh, tak boleh nak tengok-tengok kan awak. kalau dekat boleh la. (aww mood gatal) . kepada si EX ,
semoga awak berbahagia dengan dia. saya harap, awak tak layan dia macam awak pernah layan saya dulu. sentiasa lah ingat yang tersayang. =)

49 comments:

  1. huaaaa..sedihlah bace entry nih..teringat pulak kenangan sewaktu dengan ex dulu-dulu..huuuu~ sabar jela ery!! takpe, jodoh tak ke mane..hiks! ;p

    ReplyDelete
  2. citer ko nih sama ngan aku. gigil kot bila tengok kat FB ex yg masih kita sayang ada pic ngan pempuan lain as special.

    skang mmg cuba nak redha. dah lepas tu lepas lah.

    ReplyDelete
  3. cian awk. hehe. buang yg keruh, ambil yg jernih.

    ReplyDelete
  4. Ehemehem tapi ada link. Hehe.

    Kes kite lbh krg cume ex aku tade fb tp aku ada fb gf dy. Kah kah kah. Ag gile .

    ReplyDelete
  5. hey hey.. kan aku dah cakap, kau rilekkkk je ery! :D

    ReplyDelete
  6. Rasa tu memang sangat laa perit.. Penah menangis sampai lebam kot bijik mata.. Tapi bila pikir balik.. Haih.. MAcam tak gune lak.. Sampai sekarang, tak penah dah stalk page dia.. Walau kdang keinginan ada.. Huhu..

    ReplyDelete
  7. nnt kem slm kat ehemehem eh... terasa nk berkenalan la..

    hahaaha...
    xD

    ReplyDelete
  8. emo sorg2 xbest,, baik tido je =.=

    ReplyDelete
  9. udah la ery.. jangn meroyan ek

    ramai ex2 bro yg dah kahwin n beranak...

    ada yang masih mencari bro lagi.. ade yg bro mencari dorang lagi..

    yg lepas tue lepas

    if kenyataannya yang di atas menetapkan jodoh kita dengan orang lain.. wat cam mne pun tetap juga bukan jodoh kita

    Regard,
    BroFramestone Blog
    @ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

    ReplyDelete
  10. ery. be strong okay! jgn sedih-sedih. kte pun pernah alami nasib yg sama. at least awak punya xcurang kalau nak dbandingkan dgn kes kte. still blh buat kwn. yg pasti, wanita yg baik pasti akan bersama dgn lelaki yg baik jugak! :)

    ReplyDelete
  11. salunya kalau org dah tak suka tu mmg mcm2 alasan dia kasi..

    ReplyDelete
  12. semua orang nak bagitau yang dia pernah rasa apa yang ko rasa

    well, it's 21st century everybody loves, everybody hurts

    macam yang aku dah bagitau, sayang tu bukan pemilikan.. tak semestinya aku sayang ko aku nak buat ko jadi milik aku (ok, itu contoh)

    kalau sayang, mesti nak yang terbaik kan? so, kalau orang yang kita sayang tu rasa kita bukan yang terbaik untuk dia maka janganlah nak terasa apa-apa. jangan rasa kita ni yang terbaik untuk dia.

    serius sakit beb.. ok, aku nak bagitau..aku tengah rasa,, so aku dah set dalam kepala otak ni, kalau ada orang lain dengan dia, so aku gembira sangat2 yang dia gembira (sounds hypocite kan?) but that's it..

    optimistik tu kadang-kadang bagus..
    apa yang aku tau, menyayangi orang ni bukan aktiviti mengharapkan orang lain sayang dekat kita..tapi macam mana kita sayang orang tu..

    kalau tak faham, silakan berformspring..weeee

    ReplyDelete
  13. waduh.. bro terkomen guna akaun mbe bro la ery huhuhu

    Regard,
    BroFramestone Blog
    @ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

    ReplyDelete
  14. Macam kes aku dulu ery. siyes syg gile2 vavi kat die. memang buta even though dah terang2 die lebihkan awek baru tp still nak stalk die kn.
    satu je cara, delete semua yg ade kaitan dgn die, block die kt mane2 social network so that kite pon sndiri xkan dapat contact die. aku amek mase almost 4 months lgsg lost contact and at da same time try to find someone else so dat lagi senang lupa.

    alhamdulillah skg bahagia dgn org baru yg sgt2 m'hargai kewujudan aku b'bndg ex dulu. die yg beria2 nk jumpa parents bagai.syukur sgt2 =)
    semoga berbahagia ye kite b'2..haha. ayat x bole bla kn. ;p

    ReplyDelete
  15. err.. wadud no komen.. hehehee...
    ape2 pown, gud luck beh..:D

    ReplyDelete
  16. ery kuat!!! honey madu aku gagah! chaiyok2! *pom2 gurl mrepek sudah.....* haha

    ReplyDelete
  17. Tabahkan hati, tenangkan fikiran. Semuanya sudah ditakdirkan. Hadapilah ia dgn senyuman. Pasti ada hikmah disebalik yg trjd itu.

    ReplyDelete
  18. harap2 ehemehem tu boleh buat ery gembira, biarkan je malaun tu dgn gf dia ok

    ReplyDelete
  19. secara jujur hanz cukup pakar dalam bab cinta2 nie aceh,putus mungkin dia bukan jodoh mu wahai sahabat...ada yang lebih baik untuk kita...hanz nak puji nie kalau slut kalau orang hargai cinta nye mcm anda...tapi kita kene ingat kasihi lah orang yang mengasihi kita itu lebih baik...perempuan umpama permata hati di mata hanz,,,dalam hati hanz family lah permata hati hanz lebih2 lagi sekarang hanz cume ader ibu jer,seterus nye sidia...jodoh x kemana pun..angap jer ini ujian kecil dari Nya...ok semangat sikit,orang taw kita seorang yang kuat dan tabah gyahahah iklas dari hanz.sekian

    ReplyDelete
  20. ery! tabahla..memang perit tengok orang yang kita sayang tu dengan perempuan lain.nak2 bila diorang sangat dekat dengan kita.tak boleh nak lari.tak boleh nak stop diri sendiri dari nampak semua tu.sakit gilak.ko dah ada pengganti.sekurang2nya ko tak keseorangan.ko fokus je kat orang baru.jangan bercerita pasal ex sudah okeh!dia dah bahagia so ko mesti cari kebahagiaan ko sendiri jugakk.fighting ery!

    ReplyDelete
  21. hm... x perlu terkenangkan org yg x syg n hargai kita. better clash skarang dari dia buat x layan kt kita sampai dh kawin ke.. sanggup?
    u deserved a better person. =)

    ReplyDelete
  22. huhu..
    cedey bc..
    ;(

    ReplyDelete
  23. sedihnya ery..
    perkara yg sama yg pernah i lalui dulu..
    alhamdulillah semuanya dah berakhir..
    :)

    ReplyDelete
  24. Kwang3..
    Xpe, dgn bf baru pun ok what..
    Ckp je pndai sndri pun sm jugak sbnrnye..
    Hehe..

    ReplyDelete
  25. Kwang3..
    Xpe, dgn bf baru pun ok what..
    Ckp je pndai sndri pun sm jugak sbnrnye..
    Hehe..

    ReplyDelete
  26. ery, aku pernah melalui bnda yg sama...rasa sakit ati gile...huhuhu...

    sabar je la k...jgn la moody2..ko kn sntiasa ceria je aku tgk..hehe

    ReplyDelete
  27. kdg2 pergi seorang itu akan diganti dgn yg lbih baik ;DD

    ReplyDelete
  28. situasi kita sme.
    susah nak lupakan ex tuh,
    wlu pon xbyk yg dye buat, tp ntah nape syg tuh tanak ilang,
    grrr~
    kdg2 bile pk blk bole nges sorg2!

    ReplyDelete
  29. what a coincidence..sy jugak menghadapi benda yang lebih kurang mcm awk..sedih sgt..tp takpe la..ada hikmah semua nih kan..:)

    ReplyDelete
  30. ery.. tot u da lupekan die.. da lma kot.. pity u..:(

    ReplyDelete
  31. yang lepas jgn di kenang...bukk buku baru..hargai yang ada sekarang...setiap yg berlaku pasti ada hikmahnyer..be strong k!

    ReplyDelete
  32. @MiSSCAELY
    sebab dia tak curang la kite lagi berharap
    kalau curang, maybe dah benci
    huhuhu

    ReplyDelete
  33. @NUNU EERA
    lama ke babe?
    tak sampai setahun pun
    huhuhu

    ReplyDelete
  34. @Encik Tikus
    jangan nanges
    mane awek?
    kenal kan laa
    hahahahah

    ReplyDelete
  35. biasala kadang2 teringat kat ex.
    takpe2, life goes on.

    11 januari tu dah macam tajuk lagu dah.
    hahaha

    ReplyDelete
  36. sbr keyh ery..
    t'igt lak ksh dlu..lbh krg sme je..
    dpt tau dlm diam dy de pmpn len ;(

    ReplyDelete
  37. sbr keyh ery..
    t'igt lak ksh dlu..lbh krg sme je..
    dpt tau dlm diam dy de pmpn len ;(

    ReplyDelete
  38. xtau nk ckp pe2 sbb hati ini tgh bersedih

    ReplyDelete
  39. @Arief Arf
    tapi lagu tu lagu bahagia
    ni lagu clash
    hahahaha

    ReplyDelete
  40. lupakan yg lama pilih yg br...MM still single, promotion hebat ni

    ReplyDelete
  41. sgt2 sedih....sakit kn utk lupa someone y penah kita syg..tmbh2 ag bila kita x penah mtk dia dtg..then bila dia dtg,wat kita syg dia but da end of da story dia y hancurkan segalany....sgt xtahu mghargai kn..huhu
    but just remember sume da hikmah...ALLAH tahu y tbaik utk hambany...:)
    go go gulrz...find someone else..

    ReplyDelete