(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Monday, May 3, 2010

Rapid KL vs Metro Bus.

hye. salam Isnin.
hah. at last dapat jugak aku menaip. dah brape hari internet kat umah aku ni cam ciput, cam kure-kure, cam sloth pun boleh jugak. choii laaa (eh choi dalam bahasa cina maksudnye ape ek? die macam mencarut kan?)
yayyy! korang tengok header aku tu. dah baru. tu header dari Melz. cantek kan kan? berseri-seri aku rase blog aku sekarang. ahakss. melz dengan ruti, aku dah bank-in dah hadiah korang. boleh buat bayar hutang. hehehe untuk Amar, lambat sikit ek pasal gune account Maybank. Mr Tipso yang tak emel-emel aku lagi. Mr Tipso, cepat email me ur details ye ^_____^ 
semalam gi tengok wayang kat Midvalley dengan kawan blogger. gi tengok Iron Man 2. aku macam biasa la, nak gi mana-mana mesti naik public transport punya. dari rumah naik bas Rapid KL or Metro Bus sampai KTM Serdang. so aku nak cerita sikit la pengalaman aku naik bus ni. 
suke part die duduk atas donut ni. HAHA
ini bus Rapid KL.
ni Metro Bus.
Rapid KL dengan Metro Bus ni je yang ade kat area rumah aku. tapi yang paling aku selalu naik adalah Rapid KL sebab Rapid KL lebih kerap ada dr Metro Bus. dulu, Rapid KL charge RM 1 banyak-banyak hala. so kira jalan seharian naik bus pun tambang tetap RM 1. satu masa lepas merdeka tahun lepas, tambang naik sampai RM 2 SEHALA. means kalo pergi-balik RM 4. choiii~ mase tu aku rasa mmg ramai yang menyumpah-nyumpah. lepas tu tuka lagi ke RM 1 SEHALA. kira pergi-balik RM 2.  mst sbb ramai yang komplen. kira oke lah kan? sebab aku rasa masa die buat RM 1 pergi-balik tu mesti Rapid KL cam bankrupt sekejap kot ! memang la pengguna untung, tapi diorang macam x untung kot. huhu sian... 
tapi ape yang lebih aku nak cerita is kalau naik bus kat area rumah aku ni macam aku adalah seorang WARGA ASING. naik bus tu jarang sekali nak jumpa melayu. cina, india, bangla, indon, myanmar ramai lah. kadang-kadang bila pikir jadi scary woh! sebab tu la aku lebih pilih Rapid KL dari Metro Bus. sebab Rapid KL driver die melayu. so kire ade geng Melayu la. HAHA. tapi kalau naik Metro Bus, sekali dengan driver, dengan kontraktor bus tu warga asing. sumpah aku sangat-sangat-sangat scary. sape ade pengalaman sama macam aku ni? 
bile fikir-fikir, kenape takde orang Melayu naik ek? ohhh Melayu semua kaya ek? semua ade kereta ek? aku je la yang takde T________T lepas tu fikir-fikir lagi, berapa ramai ek warga asing kat negara kita ni? sumpah aku tengok macam ramai gila. tah ke ramai dari warganegara? huii scary T____T sape yang pernah buat kajian kenapa mereka datang Malaysia ni? kalo ade, boleh la add komen. aku tak reti nak buat kajian ni. (sampai bila la agaknya aku kene menjadi "warga asing" ni?)
semalam ingat angan-angan nak naik KTM yang ade coach PINK tu, tapi rupenye laluan Seremban-Rawang tak start lagi, start 15hb nanti bak kata anakperak. lagi sekali aku rasa macam aku masuk coach bangla ! kiri, kanan, depan, belakang muke spesis diorang. huuuuu scary. sesak tu takyah cite laa kalo balek 5pm ke atas, mmg kalah sardin dalam tin la! tapi, ade hikmahnya badan kecik macam aku ni, segala-galanya kecik. jadi masalah gangguan seksual aku tak pernah kena lagi. HAHA. 
oh tentang rate Iron Man 2, aku bagi 4 per 5 je lah. sebab memang betol kata orang, drama yang banyak, action tak sangat. bila keluar dari wayang tu, terus macam diam je, macam taknak cite pape dah pasal Iron Man 2. kan kan kawan? hehe. 
semalam jugak, FIRST TIME aku ikut kakak aku makan SUSHI KING. sebelum ni pernah-pernah try makan bila kakak or abang or mak or abah aku bawak balik Sushi. tapi lidah dan tekak aku sangat-sangat tak boleh terima. seaweed tu pun aku masih tak reti nak makan. sebab macam hanyir la. sup dia pun mase nak minum aku dah nak termuntah sebab bau hanyir T____T taktau la bila boleh adapt rasa sushi ni. kalo citarasa barat; McD KFC boleh plak masuk kan? haha. tapi yang sebenarnya, aku memang cerewet bab-bab makan. pasal tu la dok kurus, tak besar-besar T_____T 
nota; sape pulak nak ajak aku tengok wayang? jom tgk Toy Story 2 ^________^

15 comments:

  1. choi tu dlm bahasa kita mcm mintak simpang. if im not mistaken ^___^

    ReplyDelete
  2. nak tgk wayang gak! tp plz jgn cite katun atau cgi byk2 sgt neh -.-

    ReplyDelete
  3. cantik dah haeader die ek huhuhu

    bro dah 2tahun xnaik RapidKL

    BroFramestone Blog

    ReplyDelete
  4. pagi2 bau bangla memang best tau.. masa kerja dulu naik sekali ngan diorg.. sangat harum haha

    ReplyDelete
  5. kak huda; caitt xleh geng ar cmni =P

    syaf; perghhh harum ke? hahaha.

    bro; yelaa. bro da kawen =P

    ReplyDelete
  6. bus rapid pn byk gak driver nye bangla.. tgk muke je da mcm perogol.. miahahhaaaa

    ReplyDelete
  7. hoho... dah biasa kena daa...

    dlm satu gerabak Komuter, semuanya warga asing... kecuali sy sorang... (terpaksa belakon mcm duk ngra org len)

    ReplyDelete
  8. bangla2 tu ada raba ko tak? ceritalah. haha

    aku pun x suka makan sushi... uwekkk

    ReplyDelete
  9. amri; yeke? tp area aku melayu lagi.

    fathi; haha scary kan?

    kapten; takde lg pengalaman tu, tah syok ke tidak. wakakakak sep3 kapten!

    ReplyDelete
  10. iron man2..kurengla..baik tengok ip man 2... action lagi banyak..menyesal betul...

    ReplyDelete
  11. i dh lama tak naik bas dan tamo naik tapi kalau naik ktm mmg x boleh lepas, kalau dengan bangla, x tahan bau tapi kalo dgn indon gatal merenyam eeww benci nya T_T

    kalau lelaki malaysia tak malas, buat keje pembinaan tu mst tak ada org2 asing ni T_T

    ReplyDelete
  12. disebabkan patik pon dok kat sri kembangan je, patik memahami sngat entry kali ni. patik tak suka naik bus sebab patik rasa, mcm patik pula warga asing. hahah :P bukan perempuan je rasa terancam, lelaki pon rasa terancam.

    ye la gaya dorang kalau bek2 ok gak, ni dah mcm pembunuh jakk!

    yang bangla plak, bau bdn tak leh tahan..aduishH! keluar je bus, patik pon berbau mcm dorang. so , lebih bek patik pinjam keta parents pastu kuar jalan2. XD ktm boleh dimaafkan. LRT juga. Disebabkan ,2 public transport ni masih tidak dimonopi oleh kerabat2 mereka. XD

    ReplyDelete
  13. zikr;
    yeke? heh /

    liyanaa;
    tu lah. huhuh

    epix; lah dok sri kembangan ke? haha. dpt pinjam takpela tp kalo x dpt? huhu.

    ReplyDelete
  14. chinese is not 'warga asing'...

    ReplyDelete