(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Thursday, December 30, 2010

Mengalami Masalah Tidur.

Hyee. Salam Khamis.
Sekarang, aku nak bercakap tentang tidur. Selama ni aku tak ada masalah tidur pun. Errr ada lah, masalah tidur berlebihan. Haha. Tapi itu memang sengaja nak tidur lebih-lebih. Tapi kali ni punya masalah, tak sengaja, so memang betul "masalah". Masalahnya ada lah : 
Bila aku tidur malam, dalam 2,3 jam lepas tu, aku akan terjaga. Terjaga dalam keadaan yang segar. Contoh, tidur pukul 12AM, dalam pukul 2,3AM nanti, aku akan terjaga. Dan aku akan blink-blink je atas katil. 
Itu masalah bagi aku sebab sepatutnya waktu tu kau lena tidur, tapi aku terjaga pulak. Terjaga lama jugak lah, dalam sejam dua jam. Reason aku terjaga memang takde. Macam tiba-tiba je terjaga. Nak kata nightmare, takde pun. Tapi yang memang jadi masalah, bila malam je jadi macam tu. Kalau tidur siang, amboiiii lemau je nak bangun. Pasai pa hah? Kalau tidur siang, then terjaga terus kan senang. T_____T 

Aku rasa kesian kat diri sendiri, kalau takde orang nak kesian. Sebab aku taktau punca masalah aku ni. Tidur lambat, lemau bangun pagi. Tidur awal, tu pulak masalahnya. Dah macam serupa tidur lambat jugak kalau 2,3 pagi dok terjaga. Aaaa.. bila tengok muka kat cermin, dah mcm panda, err bukan panda Arc ye. Ngeh ngeh. Yelah, ni boleh dikategori tidur tak keruan. Huhuhu. 

Macam mana ah nak atasi masalah ni? Ada orang suruh minum susu, tapi ... eden tak gemar le susu. Milo boleh la, susu? Huuuuu. Ada orang kata jugak, mungkin tak cukup penat, so tidur pun tak lena. Hurmm kena penat-penat la lepas ni ek? Kalau penat-penat kang, langsung tak leh bangun. Fuhh, lagi naya! 

Entah lah, tak tau nak buat apa T____T Penat oh hari-hari camni.


i miss you, lalalala

17 comments:

  1. aku tau camne...meh sini aku ketuk ngan yellow pages laju2..kasi tido..wahahhahahaha

    ReplyDelete
  2. better minum susu b4 tido ..gud taw eryyy... :D

    ReplyDelete
  3. hehe.
    zami pernah jugak kena.
    tak dapat tidur.
    sebab dua hari tak tidur study final exam.
    =.=
    alhamdulillah.
    nasib baik lepas tu takde masalah dah.

    ReplyDelete
  4. cuba joging ke petang2. fuhhh sure tido lena. ;D

    ReplyDelete
  5. Solat sunat tahajjud kalau tersedar dari tidur tengah malam.
    Alang2 sejam dua blink2 tu elok juga qiamullai terus.

    ReplyDelete
  6. eryy , sama lah kitaaa ! i dah jadi macam owl . siang tidur , malam berjaga =='

    maybe sebab tak cukup penat kot you ni . pegi bertukang lah hehe :P

    ReplyDelete
  7. eh sama la kes kite,,,
    kalau tido awal je mesti dpt 2 jam je tido.. tu pasal asek tido lambat.. tapi lama2 letih gak badan nak menanggung beban tido lambat ni,, adeh,,, mana tongkat ali..

    ReplyDelete
  8. akak,iz rse akak terlampau bnyak berfikir kott. tu yg tdo pon tak lelap sgt. iz pun pena kene cmtu gak. lame2 nanti okeyh la. =) sementara je tu

    ReplyDelete
  9. baguzlah kalo camtu.. better tido 3,4jam sehari daripada 12jam sehari.. kalo nak dapat tido lebih, cuba makan menda yang berlemak atau susu panas.. confirm terlebey tido pastu haha

    ReplyDelete
  10. uish.. susah la ko nk belajar kalo lesu je memanjang..

    ReplyDelete
  11. aku pun pernah kena camtu.sebab jadual tidu tak menentu..asik tido lambat.memang susah nak tido balik.kadang aku bangun terus je sampai esok paginya pastu siangnya penat gila tak cukup tido.aku start minum susu pastu nak kasi tido lena.ko tak suka tapi try la kot.amik soya ke.

    ReplyDelete
  12. aku pulak tak boleh tidur. tehn bila dah tidur, memang tak bangun2 sampai tengahari.. ahahahah~

    ReplyDelete