(: Facebook Page :)

Please scroll down for link exchange ;)

Tuesday, December 7, 2010

Sifat Manja Seorang Perempuan.

Hye. Salam Selasa. 
Entry lepas aku kreditkan kepada Linda, sebab dia yang sibuk cakap pasal kahwin kat twitter. Hehehehe. Kali ni punya, aku kredit kepada Aus. Ala, pasal perempuan-perempuan, semua berkaitan Aus. Aus memang baik dengan perempuan, eh tak, dia baik dengan semua. Hehehehe. Aku dengan Aus tak baik mana pun. Dia kawan gaduh kot. Ehh aku dengan semua lelaki aku gaduh kot. Pernah ke aku baik-baik? Hahaha sebab tu la kot Ezma kata aku brutal. Hahahaha. ROFLOL. (Roll On the Floor Laughing Out Loud)

Hai saya Manja.
Mula-mula gugel "gadis manja", macam2 keluar. Haiyoo!
Isu kita kali ni bukan tentang orang bernama Manja, tetapi perempuan yang MANJA. YES!! Perempuan manja. Aku jamin lah, semua lelaki suka perempuan manja kan? Tak kisah lah, manja dia sikit ke banyak ke, tapi mesti menjadi salah satu ciri-ciri untuk dijadikan awek atau isteri. Kan kan? Betul tak wahai jejaka-jejaka? Haha. Tapi yang sebenarnya, semua perempuan ada ciri manja ni. Yang membezakan cuma banyak atau sikit je. Serius, kalau ko tengok perempuan tu brutal or tomboy macam mana pun, mesti ada manjanya lah! Kalau trans-sexual pun manja, lagi manja kot. Haaaaa. (agak scary bunyinya. haha =.= )

Bila berbual dengan kawan laki, memang harapan la aku nak keluarkan sifat manja aku tu. Nak garang je. Sampaikan kadang-kadang terkena, "Ko ni, manja la sikit. Garang sangat." Haha ayat siapa tu? Rahsia. Aku tak nak jatuhkan saham dia kat sini. Haha. Ok fine, aku kalau dengan kawan lelaki, memang takde lah "saya, awak", "I,U". Memang "aku, kau" je. Kenapa? Sebab lagi sempoi! Dengan encik Kekasih pun awal-awal kenal "aku, kau" je. Haha. Melainkan kalau orang tu lebih tua, tak nak la aku kau kan? Haha. Tapi ikan paus ni tua gak, "aku, kau" je? >__________< Tapi ada setengah perempuan, dengan semua orang dia manja. Tak kisah la dah lama kenal ke, baru kenal ke, special ke, tak special ke. Suka hati dia lah kan? >.< Selalunya yang manja sikit tu manja dia special untuk orang tertentu je. "Manja saya awak sorang je boleh rasa." ewah.  

Lain perempuan, lain style manja dia. Setengah orang dari percakapan. Hahaha yang ni aku TAK. Cuma manja dengan orang sepatutnya je. Hehehe. Setengah orang dari gaya perlakuan. Yang ni aku YE kot. Bukan buat-buat, tapi dah memang perangai macam tu =_____= Sebab aku bongsu, haha. Selalunya anak bongsu ni manja pada perlakuan dia, percakapan tu aku tak pasti. Heeeee. 
Kepada jejaka-jejaka, korang suka perempuan yang lebih kepada manja atau lebih kepada sempoi?
Korang yang dah kenal aku, korang rasa aku manja ke? =__=
Manja ni tak leh lelebih, nanti dia jadi Gedik. Manja dibuat-buat pun jadi gedik. So rasanya korang boleh beza kot manja dengan gedik kan? Malas aku nak explain pasal gedik ni. Tak pepasal jadi lain kang. Haha. Okay tu saje. Sekian. Bye. 


Teringat video yang ema dan arc share kat FB. Sumpah gedik. haha
Aku suka kucing.
Sebab kucing manja. Haha.

60 comments:

  1. hai awwak ,
    sayew manjew orangnyew ,
    miau...miauu..miauu ,
    keh keh keh .

    ReplyDelete
  2. aku lebih suka gedik..hehe
    lawak je, ambil yg manja dan sempoi..;D

    ReplyDelete
  3. errr..mnja pada perlakuan???aku tak nmpk weyh~~haha..
    ke ko xmnja ngan ak sbb tu ak xnmpk??

    ReplyDelete
  4. manja x pe, jgn gedik2 berlebihan, fuhhh menyirap jugak kdg2

    Terkini : 100 Manusia Paling Berpengaruh Di Dunia

    ReplyDelete
  5. manja ery? hehe. rina tak kenal ery so tak tau manja macam mana. hehe.

    ReplyDelete
  6. fuhyooo, ery manjeee. hahaha. aku suke pompuan sempoi. be the way she is. tak perlu hipokrit. nanti kang bila dah kawin, habis rasie terbongkar, tak ke naya kena kes cerai nanti.

    ReplyDelete
  7. kdg kalo dah telebih manja, menyampah jadi nya hee

    ReplyDelete
  8. manja dengan gedik lebih kurang la tu. haha

    ReplyDelete
  9. cj anak bongsu gak!
    manja dr segi percakapan je....gaya ganas..dressing aci redah..

    kalau ngan laki,ckp sket2 je...tp kdg2 ckp bny...

    ReplyDelete
  10. kahkahkahkah!!!!

    eryyyy.....


    hahahhaha...

    awat la ko fofulerkan aku kat sini...


    hahahahhaha.. :)))))))

    eryyy brutal....

    mmg brutalllll bile buat entry nie...

    hahahahahhaaha... :)))))))

    ReplyDelete
  11. @mAsHiMaRo
    ko baru sekali jumpa aku kot
    segan2 lagi
    hihihihihih

    ReplyDelete
  12. @~eZmALiZa~
    hshahaha ceitt
    tak habis2 kata aku brutal
    wuuuuu

    ReplyDelete
  13. Di cop FOLLOW :) heee
    haa, betul2 mcm lagu fynn jamal, aku punya manja kau saja boleh rase :)
    heeee

    ReplyDelete
  14. awk ni ery, alahai. hiks. ko ok kot.
    asl nma dia ikan paus :D
    takpe manja biar bertempat. just be yourself :)

    ReplyDelete
  15. kalau lelaki yang manja cmne ek?hihi

    ReplyDelete
  16. ahha telebih manje pon bahaya juge hhee

    ReplyDelete
  17. keh3...:D
    wadud xde manja2 la sebab wadud mana ada sape yang nak dimanja.. ngee...

    ReplyDelete
  18. @Fariq
    aiyoo buat pe dengan bantal tu?
    hehehehehe

    ReplyDelete
  19. @/Dayah//Nurul/
    sebab dia besar
    tu aku panggel dia ikan paus
    hahahaha

    ReplyDelete
  20. bakal isteri aku sangat menjaga adap pergaulannya dengan aku.. [dia agak solehah] dan aku pon kawan dengan dia slow2..

    bila dah lame sikit tu, baru aku tau rupanya dia kadang2 sangat manja.. tu aku rase sweet kat dia

    anyways, nice entry =]

    Tulisan kita bukan untuk memaksa org baca, tapi orang yang akan memaksa kita untuk menulis lagi>
    ► Play. ▌▌Pause.

    ReplyDelete
  21. kalau ko tak gaduh dengan Aus
    mesti aku rasa pelik
    hahahaha

    P/S : 5 Gaya Rambut Mengikut Zaman

    ReplyDelete
  22. dah tentu la laki akan suka pmpuan yg manja..manja tak bermaksud gedik ye..lain tu..ngehh..

    Jejaka Terhangat: Review Paling Kreatif AzzaFirza

    ReplyDelete
  23. hahaha ak x suke dak gedik..

    :p

    ReplyDelete
  24. @hans
    haha
    memang harus kena pelik kalau tak gaduh dengan dia

    ReplyDelete
  25. @Jejaka Terhangat
    betul3
    manja ngan gedik lain
    kalau manja terlebeh tu, gedik lah tu :P

    ReplyDelete
  26. sempoi bila berkawan..
    manja bila dah bersatu
    ekeke
    xD

    ReplyDelete
  27. Jadi berbalik pada tajuk entry...apa lagi sifat manja perempuan?

    ReplyDelete
  28. yes. aku punya manja kau saje boleh rasa, aww ! haha

    ReplyDelete
  29. @Adziim
    apa lagi?
    aku tak kata nak list kan pun
    xP

    ReplyDelete
  30. manja ala kadar dh le..lelebih tu dh bukan nama manja,,tu gedik...hehehehehe

    ReplyDelete
  31. saya manja, gedik, garang, syahdu, kaki sentap, kaki merajuk, tapi bukan kaki pujuk hahaha

    saya segalanya sbb tu suami saya sayang saya

    ada kene mengena entry ni ?? haha

    alaa ppn, keras2 macam mana dgn org tertentu, ada manjanya ;)

    ReplyDelete
  32. alalala. ery sure la manje kan.hehehehe

    ReplyDelete
  33. huh, aku sama mcm ko...tak suka manja2...manja ngan en hubby jerk... ngan org lain, aku dah mcm mak tiri...hehehe...

    ReplyDelete
  34. ikut keadaan jugak kalo nak manja2 ni. kalo kite manja dgn melibatkan percakapan,ctoh mcm wat suara manja depan lelaki yg bukan suami, tu dah kire haram. sbab suara tu aurat.

    senang ckp, nak manja pun depan suami je la

    ReplyDelete
  35. @.::WaNiE::.
    aahahaha
    akak memang camtu
    ery pon perasan
    :P

    ReplyDelete
  36. comel manja tuu ..
    sikap manja tu cute jugak kn ?
    hahah ..
    i follow ..

    ReplyDelete
  37. bahasa kita ni terlalu banyak jenisnya.. kalau inggeris just guna I dan U ja.. tapi bahasa melayu ada aku, kau, saya, awak dan setiap panggilan tu macam ada taraf tinggi rendahnya.. unikkan bahasa kita...

    ReplyDelete
  38. ye .. betul tu .. tapi bpe laki kate kalu kite manja tu tanda nye 'menggedik' ? depa selalu cakap macam tu taw ,.

    ReplyDelete